الاتحاد العام لنقابات عمال فلسطين

بيان الاتحاد الدولي للبناء والأخشاب، المندد بما يحدث في حي الشيخ جراح وقطاع غزة

الإتحاد الدولي للبناء والأخشاب يدين العنف الإسرائيلي في القدس الشرقية

الاتحاد الدولي للبناء والأخشاب يضيف صوته إلى الإدانة الدولية المتزايدة للعنف الذي ترتكبه الحكومة الإسرائيلية في القدس الشرقية المحتلة خلال الأيام القليلة الماضية ويتضامن مع الشعب الفلسطيني الذي يتعرض للعنف الإسرائيلي الممنهج.

احتج الفلسطينيون في مجمع المسجد الأقصى في القدس الشرقية على خطط الحكومة الإسرائيلية لإخراج عدة عائلات قسرا من منازلهم في الشيخ جراح المجاورة ، على الرغم من العيش هناك لأجيال. إن عمليات الإخلاء المخطط لها ، في حالة تنفيذها ، ستشكل انتهاكًا صارخًا لالتزامات إسرائيل بموجب القانون الدولي.

واصلت القوات الإسرائيلية أعمال العنف ، بما في ذلك الهجمات على المصلين داخل المسجد الأقصى والغارات الجوية أسفرت عن مقتل أكثر من 119 فلسطينيا ، بينهم أطفال و 520 جرحى منذ يوم الجمعة الماضي.

يدين الإتحاد الدولي للبناء والأخشاب الإعتقال غير القانوني لأشرف الأعور ، أمين الإتحاد العام لنقابات عمال فلسطين ، والذي تم منعه من المشاركة في أي نقابة أو تجمع سياسي لمدة شهر. هذه المضايقات التي يتعرض لها مسؤول نقابي هي انتهاك واضح لاتفاقية منظمة العمل الدولية رقم 87 بشأن الحرية النقابية.

ينضم الإتحاد الدولي للبناء والأخشاب إلى الأمم المتحدة في دعوة إسرائيل إلى “ممارسة أقصى درجات ضبط النفس واحترام الحق في حرية التجمع السلمي” وحث السلطات الإسرائيلية على “وقف عمليات الهدم والإخلاء” في الأراضي الفلسطينية. يجب على الجانبين الآن وقف هجماتهم كما هي هم المدنيون الذين يعانون في نهاية المطاف كما يتضح من عدد القتلى.


BWI condemns Israeli violence in East Jerusalem

BWI adds its voice to the growing international condemnation of the violence committed by the Israeli government in occupied East Jerusalem over the past few days and extends solidarity to the people of Palestine that have been subjected to systematic violence Israeli.

Palestinians have been protesting at the Al-Aqsa Mosque Complex in East Jerusalem the Israeli government’s plans to forcibly remove several families from their homes in Sheikh Jarrah nearby, despite living there for generations. The planned evictions, if implemented, would constitute a gross violation of Israel’s obligations under international law.

Israeli forces continued violence, including attacks on worshippers inside Al Aqsa Mosque and airstrikes have resulted in over 119 Palestinian deaths, including children and 520 injured since last Friday.

The BWI condemns the unlawfully detention of Ashraf Al-A’war, Secretary of the Palestinian General Federation of Trade Unions, that has been banned from taking part in any trade union or political gathering for a period of one month. This harassment of a trade union official is a clear violation of ILO Convention 87 on Freedom of Association.

The BWI joins the UN in calling on Israel to “exercise maximum restraint and respect the right to freedom of peaceful assembly” and to urge the Israeli authorities “to cease demolitions and evictions” in Palestinian territories. Both sides should now cease their attacks as it is the civilians that eventually suffer as manifested by the death toll.



اقرأ أيضا